czwartek, 9 września 2010

Giełda - Od czego zacząć?

Ostatnie parę miesięcy zacząłem zabawę na giełdzie idąc za prośbą kolegi Bodzia napisałem parę słów na ten temat. W poście będzie dużo linków z konkretną wiedzą dla początkujących inwestorów, proszę się nie przerażać obejrzenie i przeczytanie nie powinno zająć więcej niż 2-4 godzin.

Jako pierwszą rzecz, która nas wprowadzi w temat inwestowania na rynkach będzie film analityka Globtrex.com Sławomira Dębowskiego:

Kolejne części do obejrzenia na YouTube.com 2, 3, 4, 5

Po zapoznaniu się z tym niemalże godzinnym kursem możemy ruszać do kolejnej stacji. Wyborze domu maklerskiego.Będzie to najprawdopodobniej największym wyzwaniem do rozpoczęcia gry na giełdzie. Tu muszę się przyznać, że poszedłem na skróty i założyłem konto w DM BZ WBK gdzie już wcześniej miałem konto (jako że jestem uczniem łapię się na promocję Młody Rekin, w której mam obniżone prowizje i darmowe prowadzenie rachunku). Jak się już niedługo przekonacie DM tak na prawdę nie ma większego znaczenia a ważny jest sam fakt, że postanowiliście inwestować.

bankier.pl i we-dwoje.pl Informacje na co zwrócić uwagę przy pierwszym rachunku maklerskim.
bankier.pl - zestawienie ofert rachunków inwestycyjnych.
finanse.egospodarka.pl - porównanie domów maklerskich z maja 2010 roku.
goldenline.pl Dyskusja o DM w grupie Inwestor

Jak już mamy rachunek zostaje nam jedynie wybrać spółki w które chcemy inwestować ;)
- A jak to zrobić?
- Na ten temat napisano już górę książek. Do wyboru do koloru tutaj spis zalecanych publikacji przez członków grupy Inwestor na GoldenLine.pl
- Aby zacząć inwestować muszę przeczytać tyle książek?
- Jasne, że nie ale mogą się przydać :) Ja swoje pierwsze transakcje dokonałem po obejrzeniu filmiku wyżej podanego i rozszyfrowaniu terminu stop loss. Stwierdziłem również że czytanie tych wszystkich książek strasznie zmarnuje mój wolny czas. Co zrobiłem? Wykorzystałem pracę innych czyli rekomendację banków. Wystarczyło spojrzeć którą spółkę rekomenduje najwięcej DM w opcji Kupuj, wyliczyć czy prawdopodobny zysk spłaci prowizję i jazda. Kupiłem TPSA za 15.68 sprzedałem za 16.50 (co prawda za szybko sprzedałem bo za tydzień już kosztowała 17.20, ale jak na pierwszą transakcję myślę że nieźle).

money.pl - Tu możemy sprawdzić opublikowane rekomendacje, ale uwaga DM publikują je z opóźnieniem więc posiadając konto w danym DM mamy rekomendację podaną wcześniej z dokładnym opisem i analizą.
serwis-inwestora.pl - Na co powinieneś zwrócić uwagę podejmując decyzje inwestycyjne na podstawie rekomendacji giełdowych?

Wszystko na temat rekomendacji na koniec chciałbym polecić książkę, którą ostatnio przeczytałem: Jak Analizowac Wykresy Gieldowe w książce znajdziemy informacje min. jak rozpoznawać trendy giełdowe oraz poznamy teorie Dowa.

Jak Analizowac Wykresy Gieldowe


Bonusowy link:
appfunds.blogspot.com - Dlaczego warto kupować w październiku a sprzedawać w maju, czyli o cykliczności rynku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz