Zapisz w postaci listy kroków algorytm służący do znajdowania największej liczby w ciągu „metodą pucharową”; dany ciąg może mieć dowolną długość, nie koniecznie będąca potęgą liczby 2. Przyjmij, że na początku ciąg liczb jest dany w tablicy i postaraj się, by w trakcie algorytmu pozostałe z ciągu liczby także były pamiętane w tej samej tablicy. Zaimplementuj opisany algorytm w wybranym języku programowania.
Czyli piszemy program na znalezienie osoby która wygra turniej.
Dla ułatwienia dodałem dużo cout-ów służących jedynie analizie działanie programu.
Implementacja w C++ metody pucharowej:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
srand(time(NULL));
int n;
cin >> n;
int tab[n];
for ( int i = 0 ; i < n ; i++)
{
tab[i] = rand()%100+1;
cout << tab[i]<< " ";
}
int p = n; // dodatkowa zmienna p
int j = 0;
do{
for (int i = 0; i < n; i += 2)
{
if (i+1 < p ){
cout << endl<< "walczy:" << tab[i] << " z : " << tab[i +1] ;
//wygranych ustawiamy na poczatku tabeli w miejsca poprzednich przegranych
if(tab[i] > tab[i+1] ) swap(tab[i/2], tab[i]);
else swap(tab[i/2], tab[i+1]);
cout << " wygral: " << tab[i/2];
j++; // zwiekszamy licznik meczy
}
else swap(tab[i], tab[i/2]) ; // w przypadku nieparzystej liczby zawodnikow, ostatniego zawodnika umieszczamy na miejscu ostatniego przegranego
}
cout <<endl<<"Tabela po "<< j << " meczach: " << endl;
for ( int i = 0 ; i < p ; i++)
{
cout << tab[i]<< " ";
}
n = n/2;
}while (j != p-1); // ilosc meczy ktore musza byc rozegrane to n-1
cout << endl << "Ostateczny wyglad tabeli: " <<endl;
for ( int i = 0 ; i < p ; i++)
{
cout << tab[i]<< " ";
}
cout << endl<< "Zwyciezca turnieju: " << tab[0];
return 0;
}
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz